SUN-FIX ile Blender tamiri

Merhaba arkadaşlar,  kasnağı kırılmış endüstriyel blender tamirinden bahsedeceğim. yeni kasnağın fiyatı 100tl  civarındaymış(tabi kendiniz takarsanız). bu makina için tamirci ise 250tl tamir ücreti istemiş.Ben 10 liraya aldığım sun-fix ile tamirini hallettim. Buyurun görelim nasıl olduğunu:


resimde blenderın kasnağının yarısının kırıldığı görülüyor.


kasnağın üstten görünüşündeki yeşil kısıma blenderın başlığı girmektedir.

kırık kasnağı onarmak için resimdeki sun-fix çelik yapıştırıcıyı kullandım. Nalburlardan yada internetten 10-15tl ye temin edebilirsiniz.

macunun kullanımı: sarı ve mavi macundan eşit miktarda alınır ve yoğurulmaya başlar. yeşil olana kadar yoğurulur daha sonra uygulanacak yüzey sudan, yağdan arındırılır ve yapıştırılır. Bence yapıştırmadan önce yüzeyi eğe ile pürüzlendirirsek daha iyi yapışacaktır.



sunfix i uygulamadan önce, kasnaktaki deliğe matkap ucunu kalıp görevi görmesi için kağıtla sarıp koydum.  



sunfix uygulandım ve 3 saat bekledim. ardından kalıp olması için kağıda sarılı matkap ucunu çıkarttım. eğe ve testere yardımıyla kasnağa yuvalar açtım. not: elektrik bandı ile kasnağın etrafını sıkıca sıkarsanız daha sağlam olacaktır.


 tamir işlemi bittikten sonra kasnağın neden kırıldığını tespit etmeye çalıştım ve  blenderın ucundaki rulmanların yağının azaldığı tespit ettim. pas sökücü ve yağ ile rulmanlara bakım yaptım(wd-40 işinizi görecektir). Eski performansına geri döndü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile temizlik robotu yapımı

Arduino ve NodeMCU IC2 Seri haberleşme Protokolü

Basketbol Skorbordu